2013.07.16. 18:34 NikiSzabo

Túrótorta

Címkék: gyümölcs torta túró málna desszert

Egy kis szünet után gondoltam folytatódjon ott, ahol abbamaradt. Valami nagyon túrós és kicsit málnás! Itt a málnaszezon is, igaz már a végén járunk, de ha gyorsan betervezitek ennek a hűsítő nyári tortának az elkészítését még Ti is biztosan kaptok hozzá friss málnát, aztán meg jöhet a túró-barack kombináció!

Eredetileg pihe-puha piskótát képzeltem el, de idő szűkében végül maradt a jól bevált kekszes-vajas alap. Így is be lehet zsebelni az elismerő szavakat.

Hozzávalók (26 cm-es tortaformához):

Alap:

  • 30 dkg kakaós keksz
  • 10 dkg vaj

Töltelék:

  • 50 dkg túró
  • 1 kis pohár natúr joghurt
  • 1 kisebb citrom héja
  • 1/2 citrom leve
  • 1 cs. expressz zselatin fix vagy 2,5 g zselatin
  • 10 dkg porcukor (nem lesz nagyon édes)
  • 4 dl habtejszín
  • 1 cs. habfixáló
  • 300 g málna

Díszítés:

  • 300 g málna
  • 1 cs. expressz tortazselé

Elkészítés:

A kekszet egy erősebb nejlonzacskó és húsklopfoló segítségével morzsa állagúra törjük, majd egy tálba öntjük. Kivajazzuk a tortaforma alját, a maradék vajat pedig mikróban felolvasztjuk. A felolvasztott vajat a kekszhez adjuk és alaposan összedolgozzuk, majd a tortaforma aljára nyomkodjuk. Hűtőbe tesszük dermedni a töltelék elkészítéséig.

A jól lehűtött habtejszínt elkezdjük felverni. Mikor már majdnem kész beletesszük a habfixálót és kemény habbá verjük. Egy nagy tálban elkeverjük a túrót a joghurttal, majd hozzáadjuk a porcukrot, a reszelt citromhéjat, a citromlevet és a zselatint. Alaposan összedolgozzuk és legvégül beleforgatjuk óvatosan a tejszínhabot.

A málnát én most nem a töltelékbe kevertem bele, hogy ne törjön össze és ne színezze meg a krémet, egyszerűen csak rászórtam a kekszes alapra és erre öntöttem rá a túrós masszát.

photo (9).JPG

3-4 órára hűtőbe tettem és mikor már teljesen megdermedt a krém, akkor raktam rá a tetejére a maradék málnát és a tortazselét. Pár órára még visszatettem hűlni, de a legjobb ha egy éjszakát pihentetjük és összeérnek az ízek.

photo_2.JPG

Egy nagyon friss, inkább savanykásabb, pont eléggé édes, nem túl gejl ízvilágú desszert a végeredmény. Tökéletes nyári sütemény!

photo (1)_3.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izbalhe.blog.hu/api/trackback/id/tr415408146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása